De nieuwe Wanmeule is weer uit

De nieuwe editie van het halfjaarlijkse verenigingsblad van de Heemkundekring is alweer even uit! Met opnieuw een variëteit aan leuke en interessante artikelen, in kleur en zwart-wit, op 36 pagina’s A4. Met een fraaie motorcrossfoto uit 1959 op de cover, van het toen internationaal bekende en geroemde Boekelse circuit de ‘Arendnest’.

In het blad een artikel over de begintijd van de Boekelse internationale motorcrosswedstrijden, in de jaren 1950, waarbij 20.000 toeschouwers geen uitzondering waren. Maar ook artikelen over heel andere onderwerpen. De Boekelse ondernemer Harrie Althuizen die in de jaren 1950 een timmerbedrijf heeft en houten verhuiskratten maakt voor de vele emigranten vanuit met name Oost-Brabant. Zijn ‘reclameborden’ vermeldden steeds: “H.Althuizen, Bergstr.10, Boekel NB. Uw adres voor verpakking. Canada, of waar ook ter wereld”.

En kent u het steen voor steen heropgebouwde Boekelse boterfabriekje in het Boerenbondsmuseum in Gemert? In de Wanmeule de achtergrond van dit én de andere Boekelse zuivelfabrieken.

Verder een artikel over alle honderdjarigen van Boekel. En hoe in 1948 het dorp Boekel werd omschreven door de toenmalige VVV Noord-Brabant. Dit en nog meer kunt u lezen in onze nieuwe Wanmeule.

Voor leden van de Heemkundekring gratis, voor niet-leden te koop voor €3,- in de Heemkamer, Sint-Janplein 22. Of te bestellen per e-mail, heemkundeboekel@hotmail.com.

Lidmaatschap
Hebt u belangstelling en waardering voor het werk dat de Heemkundekring doet? Dan zou u kunnen overwegen om lid te worden. Maar misschien denkt u, ja maar ik heb toch geen tijd of zin om als lid actief te zijn. Dat kan, en natuurlijk hebben we bij de Heemkundekring behoefte aan leden die actief een bijdrage leveren, maar zeker ook aan leden die om welke reden dan ook niet actief willen of kunnen zijn, maar door hun lidmaatschap financieel bijdragen. Door zo’n bijdrage maakt u ons werk voor de Boekelse en Venhorstse samenleving mede mogelijk.

Lidmaatschap: Volwassenen: € 17,50 per jaar, dit is incl. 2 keer per jaar ons verenigingsblad “De Wanmeule”
Jeugdlid tot 18 jaar € 5,00 per jaar
Gezin/ echtpaar: € 25,00 per jaar.
‘Vriend van Heemkundekring Sint Achten op Boeckel’: € 50,00 ( incl. lidmaatschap )
Sponsor: € 100,00 per jaar. ( Incl. lidmaatschap, incl. De Wanmeule 2 x per jaar, met bedrijfslogo in elke Wanmeule )

Aanmelding in de Heemkamer of per e-mail, dan krijgt u een aanmeldingsformulier; e-mail heemkundeboekel@hotmail.com.

Klik hier voor het aanmeldingsformulier en machtiging.